Reputatia Online

Reputatia Online

Scris de: hufmed Publicat In: Stiri Adaugat la: 2016-06-01 Vizualizari: 391 Comentarii: 0

Facebook, Twitter, Google+ contribuie la aparit­ia unei noi generat­ii de pacient­i, care, înainte de a merge la medic, îl consulta pe dr. Google. Si, chiar daca au dreptate conservatorii, care sus­tin sus si tare ca nu motoarele de cautare decid ce medic este mai bun, la fel de adevarat este ca, în marile orase, unde concuren­ta pe piat­a medicala e din ce în ce mai mare, este tot mai dificil sa faci diferen­tieri fara sa ai acces la informa­ii suplimentare.

Exemplele sunt la tot pasul - pe strada unde locuiesc au aparut în ultimii 3-4 ani nu mai pu­in de 5 cabinete medicale si o clinica privata, si nu locuiesc pe o artera principala...

În aceste  condit­ii, fara o recomandare din partea unui apropiat, în al carui discernamânt sa am cât de cât încredere, nu stiu la cine sa apelez. Si atunci este evident ca primul la care ma duc este dr. Google, ca sa aflu ceva mai mult si sa pot face o alegere cât mai corecta posibil. Iar când spun ceva mai mult, nu ma refer doar la pret­uri - doar am învat­at cu tot­ii pe propria piele ca sanatatea e nepre­tuita.

Dar, daca tot platesc, ma intereseaza calitatea serviciilor. Or, internetul, mai ales social media – prin opiniile si comentariile exprimate liber online – îmi pot influent­a decisiv impresia pe care mi-o fac si mai ales alegerea.

Desigur, nu am nicio garan­tie asupra valorii de adevar a respectivelor informat­ii, dar, daca sunt mai multe... Aici apare problema reala - reputa­tia unui spital, a unei clinici, a unui medic este unul dintre cele mai importante „bunuri” de care acestia dispun si care se cladeste în timp, cu efort. Internetul a schimbat radical modul în care se face aceasta construc­ie si, fie ca place sau nu, re­telele sociale, forumurile, blogurile sunt aici si nu vor disparea. Iar medicii sunt fort­ta­i sa le acorde atent­ia cuvenita si sa ac­tioneze prompt pentru a-si gestiona reputat­ia online. Lucrurile nu sunt însa atât de complicate cum par. Pentru început, optimizat­i-va site-ul - daca nu avet­i, construit­i unul cât mai repede! – astfel încât sa poata fi usor de accesat, de pe orice tip de device si sa va permita afisarea în primele pagini de cautare pe specialitat­ile în care activat­i! Verificat­i calitatea informat­iilor furnizate si cât de fidel respecta acestea oferta reala si actualizat­i-le constant, pentru a va ment­ine pe primele locuri în ierarhia cautarilor!

Setat­i-va o alerta pe Google Alert cu numele dvs. si/sau al clinicii, spitalului, cabinetului unde lucrat­I si astfel ve­i putea monitoriza orice men­tionare aparuta în mediul online! Creat­i-va o pagina pe Facebook si una pe LinkedIn si începet­i sa va invitat­i pacient­ii sa vi se alature! Solicitat­i-le si încurajat­i-i pe cei pe care îi considerat­i cu adevarat mul­tumit­i sa va dea feedback atât pe site-ul dvs., cât si în social media! Li se vor alatura în timp si al­iti, probabil mai pu­tini mul­umi­ti - cu cât o institut­ie medicala este mai mare, cu atât exista mai multe puncta de contact cu pacientul si creste riscul aparit­iei unei experient­e negative. Re­telele sociale va ofera însa avantajul sa ob­inet­i direct informa­tii utile despre ce si cum sa îmbunatat­it­i. Si, daca face­ti transparent modul în care învat­at­i din propriile greseli, avet­I sanse reale sa va crestet­i nu doar nivelul reputa­tiei online, ci si al satisfac­iei pacient­ilor.