Exemplele sunt la tot pasul – pe strada unde locuiesc au aparut în ultimii 3-4 ani nu mai puin de 5 cabinete medicale si o clinica privata, si nu locuiesc pe o artera principala…
În aceste conditii, fara o recomandare din partea unui apropiat, în al carui discernamânt sa am cât de cât încredere, nu stiu la cine sa apelez. Si atunci este evident ca primul la care ma duc este dr. Google, ca sa aflu ceva mai mult si sa pot face o alegere cât mai corecta posibil. Iar când spun ceva mai mult, nu ma refer doar la preturi – doar am învatat cu totii pe propria piele ca sanatatea e nepretuita.
Dar, daca tot platesc, ma intereseaza calitatea serviciilor. Or, internetul, mai ales social media – prin opiniile si comentariile exprimate liber online – îmi pot influenta decisiv impresia pe care mi-o fac si mai ales alegerea.
Desigur, nu am nicio garantie asupra valorii de adevar a respectivelor informatii, dar, daca sunt mai multe… Aici apare problema reala – reputatia unui spital, a unei clinici, a unui medic este unul dintre cele mai importante „bunuri” de care acestia dispun si care se cladeste în timp, cu efort. Internetul a schimbat radical modul în care se face aceasta construcie si, fie ca place sau nu, retelele sociale, forumurile, blogurile sunt aici si nu vor disparea. Iar medicii sunt forttai sa le acorde atentia cuvenita si sa actioneze prompt pentru a-si gestiona reputatia online. Lucrurile nu sunt însa atât de complicate cum par. Pentru început, optimizati-va site-ul – daca nu aveti, construiti unul cât mai repede! – astfel încât sa poata fi usor de accesat, de pe orice tip de device si sa va permita afisarea în primele pagini de cautare pe specialitatile în care activati! Verificati calitatea informatiilor furnizate si cât de fidel respecta acestea oferta reala si actualizati-le constant, pentru a va mentine pe primele locuri în ierarhia cautarilor!
Setati-va o alerta pe Google Alert cu numele dvs. si/sau al clinicii, spitalului, cabinetului unde lucratI si astfel vei putea monitoriza orice mentionare aparuta în mediul online! Creati-va o pagina pe Facebook si una pe LinkedIn si începeti sa va invitati pacientii sa vi se alature! Solicitati-le si încurajati-i pe cei pe care îi considerati cu adevarat multumiti sa va dea feedback atât pe site-ul dvs., cât si în social media! Li se vor alatura în timp si aliti, probabil mai putini mulumiti – cu cât o institutie medicala este mai mare, cu atât exista mai multe puncte de contact cu pacientul si creste riscul aparitiei unei experiente negative. Retelele sociale va ofera însa avantajul sa obineti direct informatii utile despre ce si cum sa îmbunatatiti. Si, daca faceti transparent modul în care învatati din propriile greseli, avetI sanse reale sa va cresteti nu doar nivelul reputatiei online, ci si al satisfaciei pacientilor.